Czy właściciel serwisu oponiarskiego może uniknąć odpowiedzialności? Gwarancja na usługi i odpowiedzialność odszkodowawcza
fot. nadesłane
Właściciel serwisu – jako profesjonalista – ponosi odpowiedzialność za to, jakie opony sprzedaje i w jaki sposób świadczy usługę oponiarską. To nie tylko odpowiedzialność wynikająca z rękojmi – ale również odpowiedzialność odszkodowawcza, a w sytuacjach narażenia zdrowia lub życia nawet odpowiedzialność karna. Najlepszy sposób na zmniejszenie takiego ryzyka to profesjonalni mechanicy – tacy, którzy nie tylko wiedzą, jak obsługiwać opony, by ich nie zniszczyć, ale znają możliwe skutki działania na skróty.
Dlatego właściciel serwisu – chcąc zmniejszyć ryzyko swojej odpowiedzialności – powinien dbać o to, aby jego pracownicy mieli dostęp do szkoleń również z zakresu obsługi opon. Nie tylko wiedzieć, jak je profesjonalnie obsługiwać, ale też dlaczego właśnie w ten sposób i co się stanie kiedy tego nie zrobią.